Köpevillkor
Astrid Frank ApS
Kastetvej 26G
9000 Aalborg
Danskt CVR: 39813378
Betalning
Astrid Frank ApS mottar beställningar med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard och Klarna.
Vi drar din betalning först när varan skickas. Beloppet kommer dock vara reserverat fram tills paketet skickas.
Alla belopp är i SEK, svenska kronor, och är inkl. moms.
Hos AstridFrank.se använder vi en godkänd betalningsservice som krypterar alla dina kortupplysningar med SLL-protokoll (Secure Socket Layer).
Detta betyder att man inte kan avläsa din information.
Du kommer få en orderbekräftelse via mejl efter ditt köp är genomfört.
Klarna:
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
Leverans
Kan jag spåra min leverans?
Du kommer få ett mejl och sms när vi skickar ditt paket. Därefter kan du följa paketet till leverans med ett spårningsnummer.
Om du inte kan hitta ditt spårningsnummer så skicka oss ett mejl så vi kan hjälpa dig.
Vad är leveranstiden?
Vi levererar din order inom 1-3 dagar efter du gjort din beställning. Om du inte har fått paketet inom de kommande dagarna så är du välkommen att skicka ett meddelande till oss för att få ditt spårningsnummer och eventuellt upphämtningsplats.
Ditt paket levereras till ditt närmaste ombud eller vid ditt hem, såvida du har betalat för hemleverans.
Köpa och byta julklappar
Vi har valt att i år erbjuda vår normala 14 dagars retur från den dag då paketet tas emot av köparen. Därefter, fram till den 5 januari, erbjuder vi ett helt extraordinärt erbjudande som du kan byta mot en annan produkt eller få ett kreditkort skickat till dig. Vi måste senast meddelas via vår mejl 5/1-2024 om du vill byta eller kreditkort. Läs mer här.
Vad skickar ni med?
Vi skickar alla paket med GLS.
Vad kostar frakten?
Genom leverans till GLS-ombud i Sverige är priset 119 SEK och det är fri frakt vid köp över 999 SEK.
Jag har glömt att hämta mitt paket:
Om du inte har hämtat ditt paket inom upphämtningsfristen kommer paketet att returneras till oss. För att få den skickad igen ska du betala fraktkostnaderna på nytt. Tänk på att det är ditt ansvar att följa spårningsnumret och hämta paketet igen, även om du inte har fått meddelande om leverans.
Efter att vi har fått paketet så kommer vi flera gånger försöka få kontakt. Lyckas inte det så kommer ordern att behandlas som en retur. Om INGEN kontakt kan fås så kommer en avgift att dras av på återbetalningen på 500 SEK. Om det tillgodohavande beloppet är mindre än 500 SEK så kommer kunden INTE krävas på ytterligare kostnader.
Skickar ni utomlands?
Vi levererar till Sverige. Önskas leverans till andra länder än Sverige hänvisar vi till vår danska webshop.
Är du inte helt nöjd med din vara?
Om du behöver hjälp eller frågor angående reklamation, returer eller byte av vara så kan du läsa om detta här.
Personuppgiftslagen (Persondataloven)
När du handlar hos oss ska du som minimum registrera följande uppgifter:
- Namn
- Adress, postnummer och stad
- Mobilnummer
- E-postadress
Vi behöver dessa uppgifter för att leverera varan till dig.
Registret över personuppgifter hos astridfrank.se sparas i upp till 3 år, vartefter de raderas. Du kan läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här.
Möjligheter för klagomål
Vill du klaga över en produkt så kan klagan antingen skickas till vår e-postadress: info@astridfrank.dk eller till vår adress:
Kastetvej 26G, 9000 Aalborg.
Är du en privatperson som är bosatt i ett annat EU-land så kan du skicka in ditt klagomål genom EU-kommissionens klagomålsplattform online.
Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/